Monday 17 December 2012

SAY NO TO COUPLE !


Kenapa manusia still 'couple' sedangkan diorang tau yang couple tu haram disisi ISLAM ? terdetik gak dekat hati saya nak couple . nak sangat . sebab saya takut orang lain ambik orang yang saya suka tu . tapi Allah sangat sayangkan saya . Allah pelihara saya dari melakukan perkara haram . Ustaz Azhar Idrus pernah kata ''kalau kita sayangkan seseorang tu , pastikan kita akan berusaha supaya untuk selamatkan seseorang itu daripada azab api neraka dan mampu membawanya ke SYURGA . you got that ? Couple ni hanya sementara . Nanti dah kahwin lagii lama dapat bersama . Al-Quran ade mnyatakan , perempuan yang baik adalah untuk lelaki yang baik . Sape nak kahwin ngan orang jahat ? takde kan ? mmg confirm lah rumahtangga tak bahagia kalu si suami tak ade iman . Jika seseorang hamba Allah menahan keinginannya daripada sesuatu yang haram kerana Allah maka Allah akan memberikan sesuatu yang diingininya itu mengikut jalan yang halal ;)) . Renung-renungkanlah dan selamat beramal . Assalamualaikum . -ADINDA-

No comments:

Post a Comment